petak, 15. prosinca 2017.

zdrav život 11

NACELA ZDRAVOG ZIVOTA - DR.VOLK - XI I POSLJEDNJI DIO

NE BRINITE SE, BUDITE SRECNI

BRIGE, PESIMIZAM
"Ne brinite se, budite srecni", to je lepa misao, zar ne? Ali nekad smo u iskusenju da se brinemo. Mislimo: Ako se za nesto brinemo sedmicama ili mesecima, onda cemo tu brigu lako resiti. Ali, to nije resenje. Samo cemo ponovo da patimo. Ako znate unapred da ce vam se dogoditi nesto problematicno, ne brinite ako vam se cini da ne mozete nista oko toga da ucinite. Usmerite razmisljanje na resenje, a ne na brigu. Napravite najbolji plan za resenje te brige, a onda se oslobodite te brige. Ali, za nas je prirodno da se brinemo i da se zalimo.
Neki ljudi imaju jako negativan, destruktivan stav prema zivotu. Mi ne volimo da se druzimo sa takvim osobama. Oni uvek imaju nesto lose da vam saopste. Postoje i ljudi koji konstruktivno i pozitivno razmisljaju, i uvek imaju nesto dobro da vam kazu. Postoje, dakle, pesimisti i optimisti.
Pesimisti kazu: "Ova casa na stolu je poluprazna." Optimista gleda istu casu i kaze: "Ne, ona je polu-puna!" Kako vama izgleda ta casa, polu-puna ili polu-prazna? Nadam se da cete za par dana reci da je polu-puna i da cete nesto i doliti u nju, cak i da ce se prelivati.
Mi se uznemirimo kad casa pocne da se preliva. To je uzbudljiv eksperiment. Prolijte ispred nekog casu vode. Sta ce se desiti ako sipate vodu u casu i ona pocne da se preliva? Sve cete jako iznenaditi. A zivot je pun ovakvih iznenadjenja kao sto je prelivanje case. Zato neka vasa casa bude polu-puna i neka raste dok ne pocne da se preliva.
Moj brat je jedan od ljudi koji negativno razmisljaju. Kada smo zavrsili srednju skolu, zaposlio se u firmi za uredjenje puteva. Svako vece dok smo vecerali, pricao nam je o svim "idiotima" s kojima je tog dana imao posla, i o svim glupostima koje su radili. To me je jako zamaralo. Kada je jedne veceri opet poceo svoj veliki izvestaj o tome, rekao sam mu: "Cekaj Stiv. Pre nego sto pocnes da nam pricas, postavio bih ti par pitanja." On je rekao: "Naravno, izvoli." "Jesi li imao dovoljno kiseonika danas da dis es?" On me je pogledao zacudjeno i rekao: "Molim?" "Da li si danas mogao da lepo gledas svojim ocima? Da li si sve video u boji?" Pogledao me je i pitao: "Sta?" Pogledao je nase roditelje i pitao: "Je li on lud?" "Stiv jesi li lepo rucao danas? Da li ti je hrana danas bila jako ukusna?" On je rekao: "Pa on je poludeo!" "Stiv, svako vece nam pricas kako si imao uzasan dan. Pa, sigurno je bar nesto bilo lepo danas u tvom zivotu. Zasto ne pokusas da nam svako vece kazes 3 stvari koje su bile dobre tog dana? Ond a mozes da nam kazes i 3 stvari koje nisu bile tako dobre. Nemoj nam recu 6 losih stvari, nego samo 3." To je za njega bio veliki izazov.
Ja bih i svakog od vas izazvao na isti nacin. Za svaki negativan komentar koji kazete prisilite se da kazete i nesto pozitivno, cak i ako to zvuci glupo. Ako ustanete ujutro i kazete: "Grozno, danas ce padati kisa", odmah recite: "Cvece i trava ce uzivati u kisi." Vasa zena ce vas onda jako cudno pogledati. Deca ce mozda reci: "Da li je to nas otac?" Ali pokusajte! Ako vozite kola i neko izleti pred vas, a vi naglo zakocite, pokusajte da ne kazete nista negativno. Budite zahvalni sto vam kocnice dobro rade. Nadjite nesto pozitivno u svakoj nezgodi. Tesko je, ali vi ste sada jaka licnost i vi to mozete. Pokusajte i otkricete da cete imati blagoslov od toga, a i ljudi oko vas.
Svetski strucnjak za pitanje stresa je Dr. Hans Salije iz Kanade. Mnogo knjiga je napisao o stresu. Mnoge knjige ni vi ni ja ne mozemo citati jer su jako strucne. Ali napisao je i par knjiga za jednostavne ljude. On razmatra stres na jednostavan nacin. On nam kaze da je stres bilo sta sto vrsi neki pritisak na nas, bilo mentalno ili fizicki.
Stres moze biti i dobar i los. To zavisi od nase reakcije na pritisak. Ako koristite svoj um i odvojite malo vremena, svaki stres se moze pretvoriti u pozitivno iskustvo. Ali, ukoliko pokusate da odgovorite odmah, brzo, vi cete samo jos vise da povecate taj stres. Dr Salije kaze da svako zivo bice, i biljke i zivotinje, pate od stresa. Ljudi su i ovde specificni, jer mogu da kontrolisu situaciju umesto da okolnosti vladaju njima. Mi imamo logiku i sposobnost razmisljanja. Ne moramo samo da se prilagodjavamo okolini. Bila to situacija ili pojedinac, mi biramo kako cemo reagovati.
Poznati crnacki vodja u SAD pre mnogo godina je rekao: "Mozete mi uciniti sta god hocete, ali me nikad ne mozete tako uniziti da vas zamrzim." Meni se svidja ovaj savet. Ne dozvolite nikome da vas toliko unizi da ga mrzite. Mrznja je otrov. I vama smeta isto koliko i onome koga mrzite. Ne dozvolite da vas iko tako degradira. Niko vas na to ne moze naterati. Dr Salije je rekao da je najbolje resenje za stres, ili za srecu, u jednoj reci: "Zahvalnost". Budite zahvalni. Uvek imajte nesto bolje u zivotu od drugih .
Jedan covek je rekao: "Zalio sam se jednom sto nisam imao cipele, sve dok nisam video coveka koji nije imao stopala." Mi imamo dosta toga za sta mozemo biti zahvalni, nesto sto drugi nikad nisu imali, niti ce ikada imati.
Da biste bili srecni, predlazem vam da se okupirate pomaganjem drugim ljudima. Uvek postoji nesto sto mozete uciniti za nekog ko je manje srecan od vas. Vi ste uvek mudriji ili jaci ili bogatiji od nekoga. Mozda u sebi imate vise ljubavi ili razumevanja od drugih. Sta god da imate vise od neke druge osobe, imacete radost ako to podelite s njom. Budite spremni da date onome kome je to potrebno.
Solomun, najmudriji covek, rekao je: "Podasna ruka biva bogatija, i ko napaja, sam ce biti napojen." Kad god dajete, uvek cete i primiti. Zato se kaze da je "blazenije davati nego primati". Mozete doci u situaciju da pomazete ljudima kojima bas i ne biste zeleli da pomognete. Kad pomazete nekom, morate da odvojite svoje vreme, a mi smo sebicna stvorenja i zelimo da vreme potrosimo na nas ili na svoju porodicu. Ne volimo da trosimo vreme na druge. Ako imate vreme samo za sebe i svoju porodicu, onda zivite u veoma malom svetu i umrecete kao veoma usamljena osoba. Vas svet treba da bude mnogo veci od vas i vase porodice. Nikad necete biti srecni sluzeci samo sebi. Vasa najveca sreca doci ce ako pomazete drugima. To moze biti izazov, jer je za to potrebno vreme, a vreme je dragoceno.
Nas zivot se sastoji od vremena. Kada nekome pomazete, vi mu dajete deo svog zivota. Isto tako mi za druge mozemo dati deo svog zivota - nase vreme, pomazuci im. Bez obzira ko su i odakle su, mi im mozemo pomagati.
Bio sam po zatvorima i ustanovama za bolesti zavisnosti. Pricao sam sa ljudima kojima je bio potreban deo mog zivota, moje vreme, i bio sam spreman da im to dam. Ljudima koji su u zatvoru, ili koriste drogu, nedostaje velika dragocenost - ljubav. Oni ne veruju da ih iko stvarno zaista voli. Zato pokusavaju da pronadju ljubav i srecu, a kriminal i droga cine se kao jedini nacin da do toga dodju. Zato kad im stvarno pokazemo sta je stvarna ljubav, uvek me zadivljuje nacin na koji oni odgovaraju.
Nije u redu to sto se dogodilo mnogim ljudima, i mnoge stvari u nasem zivotu nisu fer. Ali, mi mozemo biti zahvalni i mozemo pomagati drugima. Ne smemo usmeravati misli na lose stvari koje se dogadjaju u nasem svetu. "Srce veselo pomaze kao lek, a duh zalostan susi kosti", kaze Solomun. Veselo srce je zaista izvrstan lek. Bez obzira u kakvoj ste situaciji, sigurno mozete da pronadjete nesto veselo u svom zivotu.
Dobra vest! Da li znate neku dobru vest? Takvu vest treba s nekim podeliti, zar ne? Imate li ljubazne reci da ih s nekim podelite? Slatke su kao med, lek kostima i dusi.
Nekad zaista upadamo u veliki stres i jako smo nervozni. Postoji jedna laka vezba koju mozemo izvesti da bi nam bilo lakse. Ova vezba oslobadja pozitivni endorfin u mozgu. To je hemikalija koja cini da se dobro osecate. Ona se oslobadja u mozgu kad kazete: "Molim vas", "Hvala" i "Volim te". Nas mozak moze da luci i negativni endorfin kada vicemo ili psujemo. To sprecava imuni sistem da radi kako treba, pa mozemo postati jako bolesni. Strucnjaci su uspeli da izoluju pozitivni endorfin i poceli su da ga daju l judima koji su depresivni ili imaju zelju za samoubistvom. Ta injekcija je jako skupa, kosta hiljade dolara, a ja cu vam pokazati kako da je dobijete besplatno.

POMAGANJE DRUGIMA
Jedna od najvaznijih stvari da bi pomogli sebi je, dakle, da misli sa sebe pomerimo na razmisljanje kako da pomognemo drugim ljudima. Ustanovio sam da kad god pomazem drugima i dajem im deo svog vremena, to je pomalo sebicno, jer sam uvek ja taj koji dobija najvise blagoslova. Od tih blagoslova se uvek dobro osecam.
Svima je potrebna ljubav. Neka vas nista sto ljudi govore ili cine ne spreci da ih volite. To ce u vasem zivotu doneti velike blagoslove. Mi cesto samo prolazimo po ovoj zemlji i ne razmisljamo o tome da li cinimo dobro, i propustamo nas zivot. Razlog nesreci mnogih ljudi u svetu je sto ne znaju sta je zaista uspeh. Kada znamo sta je stvarni uspeh, ne moramo vise da brinemo. Mozemo biti srecni. Mnogi ljudi su zabrinuti za svoj uspeh. Nekada uspeh lici na leptira koga je tesko uhvatiti. Ali ako znamo gde se leptir nalazi, onda ga mozemo uhvatiti i uzivati u njemu.
Zato ne mislimo na sebe i na nase probleme, nego budimo zahvalni za ono sto imamo. Pomozimo drugima koji nemaju ono sto mi imamo. Postoji mnogo divnih stvari na ovom svetu. Kada pogledamo ruzu koja raste, tacno je da na grmu ima vise trnja nego cvetova, i zato je mnogo lakse videti trnje, zar ne? Ali ako odaberete, vi mozete gledati cvetove ruze. Mozete uzivati u njenim bojama i izgledu. Mozete da je mirisete. To sam ja izabrao.
Gledajte i vi na ruze. Pocnite da ih mirisete. One su tu i cekaju vas. Samo odvojte dovoljno vremena da mozete uzivati u njima. Nemojte se brinuti nego budite srecni!