petak, 15. prosinca 2017.

zdrav život 2

NACELA ZDRAVOG ZIVOTA - DR.VOLK - II DIO
GRICKANJE

Jedna od losih navika u ishrani je grickanje, jedenje izmedju obroka. Sta se desava u vasem telu kada jedete izmedju obroka? Varenje pocinje u ustima posebnim enzimima u pljuvacki, koji razgradjuju skrob. Oni ne funkcionisu dobro u zeludcu, vec samo u ustima. Dok zvacemo, hrana treba da ostane 30-60 sekundi u ustima pre no sto se proguta, da se zeludac ne bi pitao sta je s vama, da li ste izgubili zube. Morate koristiti mikser koji se nalazi u ustima.
Drugi stepen varenja je u zeludcu. On je kao vodeni balon. Kada hrana pocne da se razgradjuje, posebni mali misici guraju hranu van zeludca (kao kad muzete kravu). Varenje se nastavlja u tankom crevu. Ali, pre no sto se zeludac isprazni, mi malo gricnemo izmedju obroka (umesto pauze od 5 sati, da bi se varenje zavrsilo). Ako je pauza manja od 5 sati, misici zeludca imaju pro-bleme. Ovi misici se zaustavljaju, ne izbacuju staru hranu, dok se nova prispela hrana ne svari u zeludcu. Stara hrana ceka u zeludcu, a tu je jako toplo, tamno i kiselo, i hrana se gnjeci. To je kao kad ujutru zgnjecite hranu na tanjiru i odete na posao. Sta se uvece dogodilo sa hranom? Ona je trula. Sta se dogadja sa hranom dok ceka u zeludcu? I ona truli, i tako kvari nasu krv. Uradjeni su mnogi testovi da bi se ovo potvrdilo. U jednoj bolnici su sve medicinske sestre ucestvovale u testiranju. Jele su normalna 3 obroka, a izmedju obroka su trebale da nesto gricnu. Posle 3 dana bile su testirane. Posebni opticki sistem sa kamerom unesen je u sistem za varenje da bi se videlo sta je u zeludcu. Kada su izvadili hranu iz zeludca, nasli su hranu staru 3 dana, u veoma losem stanju. Kao kad bi otisli na djubriste i jeli hranu odande. To se dogadja kada jedemo izmedju obroka. Hrana se kvari. Mozda jedete zdravo voce i povrce, ali pazite da ne jedete izmedju obroka, pauzirajte 5 sati. Da bi se hrana razgradila potrebno je 2-3 sata, a zeludcu je posle potreban odmor od 2 sata. Vas zeludac je misic, a svi misici tela moraju da se odmaraju (cak se i srce odm ara izmedju 2 otkucaja).
Ako vas zamolim da 1000 puta preskocite konopac za 2 sata - to je vrlo tesko. Ali, ako vas zamolim da 1000 puta preskocite konopac za 2 sedmice, to ce vam uspeti, Zasto? Zato sto cete se odmarati. I vasem zeludcu je potreban odmor izmedju jela. Varenje je posao i misic zeludca mora da se odmori. Zato odmarajte 5-7 sati izmedju jela, ali ne manje od 5 sati. Ako je pauza manja od 5 sati, zeludac ce oslabiti i nece dobro funkcionisati. Iz hrane treba izvuci korisne sastojke, a 5 sati pauze pomoci ce vam u tome.
Ako jedete kasno uvece, ostanite budni bar 3 sata pre spavanja. Ako ranije zaspete, necete dobro spavati i probudicete se umorni. Vecina ljudi se ujutro budi umorna. Zasto? Spavaju 8 sati, pa zasto su onda umorni? Ako se budite umorni, to je upozorenje da nesto nije u redu. Ako dobro postupate sa telom, budicete se sami bez problema, naglo, sami od sebe i odmorni za novi dan.
Ali, nama se ujutro jos spava, protezemo se, idemo pred ogledalo i ne svidja nam se to sto vidimo. Ustinemo se da proverimo da li jos sanjamo. Zasto? Nesto nije u redu. Telo se nije odmorilo od jucerasnjeg loseg postupanja s njim, i od prekjucerasnjeg, i od mnogo pre. I posle svega, telo ne zeli da ustane. Budilnik zvoni, morate na posao, a telo kaze: "Ne! Ne mogu, pusti me na miru. Lose si postupao sa mnom, ne zelim da ustanem. Ne zelim da jedem, ne zelim da pijem, zelim samo da umrem." A sve zato sto smo l ose postupali s telom. Vi znate da je ovo istina. I ja sam se ranije budio takav. Jedan od 7 lekara nedostaje. Mozda nemate pravu hranu ili dovoljno vode. Mozda ne vezbate ili se ne odmarate dovoljno. Mozda nedostaje nekoliko lekara. Potrebno je svih 7.
Da li zelite da prestanete da jedete izmedju obroka? Pokusajte, videcete kako cete se osecati. Na vama je da donesete odluku koliko dobro zelite da se osecate. Da li zelite da ustajete umorni ili odmorni - spremni za novi dan? Jednom prilikom sam bio gost na vencanju. Posle probe za vencanje otisli smo na veceru u piceriju. Za mene su spremili nesto dobro i zdravo. Bilo je 22 sata, a ja ne jedem tako kasno i nisam znao kako da se izvucem pred drustvom. Moja pica je imala divno sveze povrce i svi su se njome odusevili, a ja sam gledao kako da se izvucem. Setio sam se i rekao: "Ko zeli komad ove pice?" I za tren je nestala! Stric mi je rekao: "Vrlo si bistar momak, zasto nisi nista jeo?" Odgovorio sam mu: "Ja vise volim da se probudim odmoran i srecan, nego da par trenutaka uzivam da jedem picu. Da sam je pojeo, imao bih uzasnu noc, lose bih spavao i probudio bih se umoran, a ja to ne volim. Ja to toliko ne volim, da cu radije izostaviti picu da bi se mogao probuditi radostan." Kad pocnete da cinite ove dobre stvari, to ce vas pokrenuti da nastavite dalje. Tako je bilo sa mnom, tako ce biti i sa vama.