subota, 17. prosinca 2016.

etika ishrane

Moralni razlozi za bezmesnu ISHRANU

Neka razmišljanja o vegetarijanstvu slavnih ISTORIJSKIH ličnosti

Na zapisu s egipatskog papirusa 3000 godina prije Krista možemo pročitati: "Živimo od četvrtine onoga što progutamo, od preostale tri četvrtine žive liječnici.
Stara indijska poslovica kaže: "Bog u mineralu spava, u biljci sanja, u životinji se budi, u čovjeku je probuđen"
U eseju "O jedenju mesa", rimski pisac Plutarh piše: "Možete li se zapitati koji je razlog naveo Pythagoru da odbaci meso? Što se mene tiče, ja bih radije volio znati pod kojim je neočekivanim okolnostima i u kojem stanju uma prvi čovjek stavio svoje usne na meso i krv mrtvog stvorenja, iznio na stol mrtva, ustajala tijela i usudio se nazvati hranom dijelove tijela koji su do maloprije puštali glasove i krikove, kretali se i živjeli?...Ako tvrdite da ste po prirodi stvari određeni za mesnu vrstu ishrane, onda prvo osobno ubijte ono što želite jesti. Međutim učinite to vlastitim rukama, bez pomoći mesarske sjekire, noža ili bilo kakvog oružja."
Otac moderne medicine, Hipokrat je govorio: "Neka hrana bude tvoj lijek, a lijek neka bude tvoja hrana."
Seneka je u "Poslanici Lucijusu",62. godina prije Krista zapisao: "Kad bi samo ljudi poslušali glas razuma, shvatili bi da su kuhari, baš kao i vojnici, suvišni."
Lav Tolstoj - je smatrao da postoji prirodna progresija nasilja koja neizbježno dovodi do rata u ljudskom društvu.
Na opasku o svom mladolikom izgledu, George Bernard Shaw je odgovorio: "Ne izgledam mladolik. Onakav sam kakav trebam da budem u ovim godinama. Stvar je u tome što drugi izgledaju stariji nego što jesu. Što možemo očekivati od ljudi koji jedu leševe?...Ja 47 godina nisam jeo meso. Kada bi sve životinje koje ja nisam pojeo jednom bile upregnute pred moja mrtvačka kola, to bi bio ljepši sprovod nego što ga je ikad imao bilo koji kralj."
Singer je napisao: "Svi smo mi Božja stvorenja i nije u skladu što se molimo Bogu za milost i pravdu dok nastavljamo jesti meso životinja koje su zbog nas ubijene...Različiti filozofi i religijski vođe su pokušavali ubijediti svoje učenike i sljedbenike da životinje nisu ništa više od strojeva bez duše i osjećaja. Međutim svatko tko je ikada živio sa životinjom - bio to pas, ptica ili čak miš - zna da je ta teorija besramna laž, izmišljena da opravda okrutnost!"
I Charles Darwin je primijetio: " Čudila me uvijek činjenica da najbolji radnici, koje sam ikada vidio, čileanski rudari, žive samo od biljne hrane, tj. samo od mahunarki (grah, grašak, soja...)"
Ludwig Feuerbach kaže: "Čovjek je ono što jede!"
Erich Fromm: "Suočiš li se s istinom bez panike, shvatit ćeš da život nema smisla osim onoga koji mu ti daješ razvijajući svoje
snage, živjeći produktivno."
Poznata je izreka A. Huxleya: "Samo je jedan kutak svemira koji možemo sigurno popraviti - to smo mi sami!"